Elisabeth Zachrisson, ordförande
Gun Stolt, vice ordförande
Maria Hammeryd
Lisa Munter
Sofia Westin
Stiftelserådet är ytterst ansvariga för att förskolans och skolans verksamhet bedrivs i enlighet med gällande lagar och förordningar samt för att verksamhetens Waldorfpedagogiska profil och skolans vision följs. Stiftelserådets styrelse tillsätts vid årsmötet i november månad varje år. Stiftelsens stadgar reglerar mandattiden som är ett år, men omval av ledamöter får ske vid årsmötet.
Att Waldorfpedagogiken på bästa sätt stödjer barns- och ungdomars utveckling till självständighet, fritt tänkande; såväl kritiskt som etiskt, samt en individuell känsla för ansvar.
Vårt mål är att Waldorfpedagogiken skall genomsyra Stiftelsens verksamhet; från förskola till och med åk 9. Vi vill erbjuda en bred utbildning samt ett levande bildningsideal. Vårt mål är att vara en skola som förenar Waldorfpedagogikens drygt 100 åriga tradition med framtidens utvecklingsbehov.
Lärande, Tradition och Utveckling
Styrelsen har utsett en rektor att leda, samordna och utveckla verksamhetens pedagogiska och administrativa arbete samt besluta om den inre organisationen i verksamheten. Rektor ansvarar för att undervisningen bedrivs i enlighet med gällande styrdokument.
Linda Zachrisson är rektor för förskola, fritidshem, förskoleklass och skola klass 1-9. Som rektor har Linda yttersta ansvar för barnomsorg/skolbarnomsorg samt utbildning i enlighet med nationella och Waldorfpedagogiska styr- och vägledande dokument för grundskola och gymnasium.
emilia.hennix@waldorfumea.se
Emilia Hennix Isling är biträdande rektor för: förskola och förskoleklass. Emilia ansvarar även för verksamhetens digitaliseringsarbete, elevadministration, kommunikationsplattformar och sociala medier.
Byggnadsstiftelsen äger byggnaderna på skolområdet och ansvarar för att tillhandahålla ändamålsenliga lokaler till hela den pedagogiska verksamheten samt för löpande underhåll av byggnaderna. Byggnadsstiftelsens styrelse består av:
Maria Hammeryd (ordförande) hammerydmaria@gmail.com
Sofia Dahlberg
Gösta Olsson
I arbetslagen bryts förskolans- och skolans övergripande systematiska kvalitetsarbete ned till verksamhetsnära mål. Dessa mål kan t.ex. vara anpassningar i basundervisningen, elevinflytande, betygssättning o.s.v. Arbetslagen planerar, genomför och följer upp uppsatta delmål och mål i enlighet med den egna verksamhetsplanen. Verksamhetsplanens utvecklingsmål knyter an till resultatredovisningen från föregående läsår. I arbetslaget samtalar, diskuterar och handleder man varandra gällande klassers-,gruppers-, och enskilda elevers behov. Arbetslagens huvuduppdrag är att utveckla undervisningen och lärmiljön för att på bästa sätt möta våra barn och elevers behov.
Ansvariga kontaktpersoner:
Arbetslag F-5
Martina Fahlgren
martina.fahlgren@waldorfumea.se
Arbetslag 6-9
Lisa Munter
Fritids
Husgruppen
För förskolans arbetslag ansvarar biträdande rektor, Emilia Hennix Isling
Block Quote